The Final Countdown

23 juni 2016 - Amsterdam, Nederland

De laatste volle dag in de States in aangebroken. Onze laatste dag in Las Vegas. Gisteren na ons vertrek uit de outlet een buskaartje gekocht dat 24 uur geldig is. Dit kaartje geeft recht op ritten met een bus die op de strip rijdt. Er is een bus die bijna bij elk hotel stopt en een ‘snelle’ lijn die een aantal haltes overslaat. De langzame bus is een dubbeldekker. We gaan na een ontbijt bij Denny’s (pancakes) met de ‘langzame’ bus naar Fremont Street.

Ontbijt op de strip

We zitten vooraan boven in de bus en hebben een prachtig uitzicht. In Fremont is ooit het ontstaan van Las Vegas begonnen. Het ligt helemaal noordelijk aan de strip. Dit is ook de straat die overdekt is. Onder de overkapping worden ‘s avonds lichtshows gegeven. Je kunt ook gebruik maken van de zipline. Dan wordt je onder de overkapping met een lijn hangend op je buik van de ene kant naar de andere  ‘geschoten’. Daar is veel belangstelling voor want de mensen zweven voortdurend boven je hoofd.

Vliegen op Freemontstreet

Om binnen de geldigheid van het het 24-uurs kaartje te blijven, gaan we om ca. 15.00 u terug naar het hotel. Wel een ultiem vakantie souvenier gekocht! Een propellertje dat je aan je mobiele telefoon kunt bevestigen en dat je verkoeling geeft.

Telefoon ventilator

In het hotel met airco even bijgekomen van de hitte. Het is de hele dag al zo’n 45 graden… ‘s Avonds gegeten bij het Hard Rock Café. Nog een stukje over de overvolle Strip gelopen. We hebben de M&M en Coca Cola-stores nog bezocht.

In het hotel nog een klein gokje gewaagd en USD 5,- gewonnen!

Gokken

Later op de kamer de koffers heringedeeld en gewogen. De wekker staat op 6.30 u. We vliegen om 9.30 u en het vliegveld is ca. 10 minuten verwijderd van het hotel.

De volgende dag staan we bepakt en bezakt om 7.15 u bij de taxi bij het hotel. Klaar voor de terugreis. Het is mooit geweest. We kijken met heel veel plezier terug op deze fantastische reis en hopen dat iedereen die onze verhalen heeft gelezen hiervan een beetje heeft kunnen meegenieten!

Vliegtuig United Airlines

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marcel Pelgrim:
    27 juni 2016
    Alvast een goeie reis terug! En hou je vest bij de hand... hier is het 20 graden ;-) !