Save the best (National Park) for last

18 juni 2016 - Moapa Valley, Nevada, Verenigde Staten

En daar gaan we dan weer. We vertrekken vroeg want we hebben gelezen dat het erg druk kan zijn bij Zion National Park en dat er dan geen parkeergelegenheid is. En ja, wij komen met een flinke kar. Om 7.30 u koppelen we de camper van licht, water en afvoer af. Eerst nog even tanken en dan nog een uurtje of zo rijden.

Zion

We komen via de oost-ingang het park binnen. We hebben een Nationale Parken-pas die zijn geld helemaal heeft opgebracht! Maar bij de ingang wordt aangegeven dat we 2 tunnels door moeten en dat de camper in de 2e tunnel op de middenstreep door de tunnel moet vanwege de breedte. Een ranger (werknemer met hoed) zal ons begeleiden. Daar aangekomen moesten we even wachten in de rij maar daarna gingen we een pikdonkere tunnel in. Was wel weer een ervaring, vonden we.

Tunnel in Zion

Eenmaal door de tunnels gaan we op zoek naar een parkeerplaats. Zion is een van de parken waar je met je gewone auto niet in mag. Er rijdt een shuttlebus die een aantal haltes heeft waar je kunt in- en uitstappen. De camper kunnen we gelukkig nog prima kwijt op het speciale RV-terrein. We wilden eerst naar het Visitor Center om de film over het park te bekijken maar toen we de rij zagen staan voor de shuttlebus hebben we deze eerst gepakt. We gaan naar het eindpunt Temple of Sinawava en lopen daar de Riverside Walk. Onderweg dartelen de eekhoorns vrolijk over het voetpad en komen we ook nog een elk (soort hert) in het wild tegen. Het is een drukke route. Het pad eindigt in de rivier. Echt, in de rivier! Je kunt ook verder lopen maar dan heb je wel natte voeten. Hier hebben we niet op gerekend en keren weer om.

Zion

Halverwege de busrit stappen we uit bij Court of the Patriarchs (3 rotsblokken op rij) om bij het restaurant iets te drinken en eten. De rit met de shuttle is adembenemend. Het uitzicht, de rotspartijen, het groen, de rivier, alles is even prachtig. Dat dit een goed bezocht park is, is wel duidelijk gezien het aantal bezoekers.

Even na het middaguur vertrekken we in de richting van Las Vegas.We maken nog een tussenstop op een camping genaamd Robbins Nest in het plaatsje Overton.

Op de camping in Overton laatste stop voor Vegas

Overton ligt vlak bij het State Park Valley of Fire dat we nog willen aandoen. En daarnaast ligt het vlakbij Lake Mead. Dit is naast Lake Powell het andere stuwmeer dat is ontstaan bij de bouw van de Hooverdam. Misschien dat we daar morgen nog het water opgaan. Het is hier op het moment 40 graden. En het wordt nog warmer....

Weerbericht Las Vegas

En dan is het bijna gedaan met de 'rond' reis. Zondag zullen we naar Las Vegas gaan om daar nog 2 nachten met de camper op een camping door te brengen. Dinsdagochtend tussen 9.00 en 11.00 u moet de camper worden gebracht naar de wegbreng locatie in Las Vegas. Dan hebben we nog 2 nachten in een hotel en donderdagochtend gaan we weer de lucht in....

1. Marieke Dalemans:
    19 juni 2016
    Wat een prachtige natuur en foto's. En natuurlijk de reis verhalen, leuk om jullie zo te volgen. Geniet van het laatste weekje.
  2. Hansje:
    19 juni 2016
    Nog even genieten dus, veel plezier op jullie laatste dagen in de US
  3. Joop en Trees:
    20 juni 2016
    Geweldige verslagen ik heb genoten ,lijkt wel of ik , , . op plaatsen ,zelf ben geweest Geniet nog de laatste dagen ,en voorzichtig.Hier is het stil ondanks afgelopen week-end wat erg leuk was. Liefs xxxxx
  4. Brigit:
    20 juni 2016
    FB herinnerde mij er aan dat we gisteren een jaar geleden in Arches waren. Jullie spannende leuke verhalen brachten ons af en toe weer even terug naar deze heerlijke reis in het wilde westen! Dank voor jullie verslagen. Nog heel veel plezier de laatste dagen en ook een beetje uitrusten voor de terugreis! Xx