Viva Las Vegas

21 juni 2016 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

We verlaten Overton op zondagochtend om ca. 7.30 u op weg naar State Park Valley of Fire. En als je denkt dat je zo ongeveer alle soorten rotsen en stenen wel gezien hebt, valt je mond open van verbazing bij dit staatspark. De combinatie van de rode en witte stenen en daarbij nog vele andere kleuren maakt dat dit park een lust voor het oog is. Helaas is het wel heel erg warm (37 graden in de ochtend!) en nauwelijks beschutting. We starten een trail waarbij we door zand moeten lopen maar halen het einde ervan niet. Het is zo heet. En daarbij komt dat we ook nog een slang onder een struik ontdekte waardoor we niet meer lekker liepen. Maar verder was dit park geweldig. Dit hadden we niet willen missen.

State Park Valley of Fire

Omdat Lake Mead niet ver meer is, denken we dat een boottochtje ons wel zal afkoelen. Maar eerst zoeken we naar een camping bij het meer omdat we vandaag toch niet meer zullen doorrijden naar Las Vegas. We kiezen een plekje aan het meer. Vervolgens boeken we in de locale haven een boottripje van ca. 1 1/2 u en zullen daarbij naar de Hoover Dam varen. Maar van enige verkoeling is helaas geen sprake. Nadat we op het bovendek een aantal foto's gemaakt hebben, dalen we af naar de dekken met airconditioning. Bij de Hoover Dam hebben we weer foto's gemaakt waarna de boot terugkeerde naar de haven. Het is zo heet (ca. 46 graden) dat het enige dat we nog willen doen, is in de airco in de camper zitten. Wel eten we buiten aan de picknicktafel zodat we van het uitzicht op het meer kunnen genieten. We nemen 's avonds een douche waarbij we gewoon de koude kraan kunnen opendraaien want het water is net zo warm als de warme kraan.... We slapen met de airco aan. Het is echt niet leuk meer.

Boot Leak Mead

Uitzicht op Lake Mead

De volgende dag gaan we eerst langs het Visitor Center van het gebied en nemen informatie over de Hoover Dam mee. We rijden naar de dam. Ook hierbij een déjà vu. Ca. 7 jaar geleden toe we in dit gebied waren werd er een brug gebouwd naast de dam. En deze brug is inmiddels klaar en heel indrukwekkend. We rijden over de dam. Midden op de dam is een tijdzone. Als je in Nevada bent of in Arizona is het tijdverschil 1 uur. Dit is halverwege de dam. We nemen nog een kleine omweg door ook over de nieuwe brug te rijden.

Hoover Dam

Brug bij Hoover Dam

Daarna zetten we de weg voort naar Las Vegas. Dit is ca. 20 minuten rijden. Eerst gaan we nog naar de Premium Outlet in Las Vegas South. Mmm, redelijk geslaagd met wat aankopen. We gaan de camper op het RV park bij hotel Circus Circus zetten.

Camping Circus Circus

Circus Circus

Dit is aan de Strip zodat we 's avonds nog wat kunnen wandelen op de Strip. De plaats op het RV park is een geasfalteerde plaats. Las Vegas is heel druk en we verlangen allebei weer naar de natuur in de nationale parken. We nemen nog een duik in het zwembad want deze dag is nog warmer dan de dag ervoor. Ondanks de hitte gaan we de Strip nog even op. Je komt per slot van rekening niet alle dagen in Las Vegas. Maar de warmte breekt ons op en we blijven maar heel even. We treffen voorbereidingen voor het inpakken van de koffers want morgen gaan we de camper wegbrengen. Ook deze nacht laten we de airco aan.

De volgende ochtend moeten we tussen 9.00 en 11.00 u bij Apollo (verhuurbedrijf waar we de camper moeten brengen). Maar we hebben een plan. We hebben gebeld met het hotel om te vragen of we de bagage al vroeg kunnen brengen naar ons hotel. Dat is geen probleem en zo gezegd, zo gedaan. Een vriendelijke bellboy zorgt ervoor dat onze koffers in de bagageruimte gezet worden.

Bell Boy

En wij gaan op weg naar Apollo. Daar aangekomen wordt de camper gecontroleerd en moeten we de extra gereden kilometers afrekenen. Hier waren we op bedacht en hebben het er voor over gehad. We laten ons vervolgens per taxi brengen naar de Premium Outlet Las Vegas North. Ook omdat we dachten dat je dan lekker in een gekoelde ruimte kon lopen. Helaas dit was allemaal buiten. Ook hier weer redelijk goed geslaagd... Daarna hebben we de bus genomen naar het hotel Monte Carlo. Daar aangekomen, was er een lange rij om in te checken. Een medewerker van het hotel benaderde ons of we geinteresseerd waren om over te boeken naar het MGM Grand Hotel. Dit hoort tot dezelfde groep als Monte Carlo. Na veel vijven en zessen hebben we dit gedaan. Het hotel betaalde zelfs de taxi naar MGM dat ca. 10 minuten verder dan Monte Carlo ligt.

MGM hotel

MGM is een heel groot hotel en de rij voor inchecken was heel groot. We hebben ca. 1 1/2 u moeten wachten voordat we aan de beurt waren. Maar uiteindelijk hebben we een prachtige kamer gekregen met uitzicht op de Strip!

Kamer MGM hotel

Voor de kenners: we zitten tegenover New York, New York en Excalibur. 's Avonds toch nog even de Strip op gegaan. We hebben bij Wendy's gegeten en de fonteinen bij Bellagio bewonderd.

Fonteinen van Bellagio

Onze stappenteller is vandaag op tilt gegaan. Dit is de dag dat we het meest gelopen hebben van allemaal!

We hebben nog geen vastomlijnde plannen voor morgen. We hebben nog de hele dag in Vegas. We moeten de koffers nog herpakken om het gewicht te verdelen en inchecken voor de vlucht. We vertrekken morgen (donderdag) om 9.38 u. We kunnen zelfs de luchthaven zien vanuit onze prachtige hotelkamer!

1. Marcel Pelgrim:
    22 juni 2016
    Slang... 46 graden... het is echt afzien voor jullie! Heel veel schaduw toegewenst!
  2. Sabrina Terhaar:
    22 juni 2016
    Wat een geweldige reis...tot gauw buuvies! Dat wordt een avondje foto's kijken!
  3. Ann wright:
    23 juni 2016
    Wanneer Julie weer this zijn zal het eerst weer bij komen zijn want wat hebben Julie veel gezien, best wel vermoeiend maar dat belief Je Niet elke vaca tie. Tot de volgende keer veel Liefs tante annie