Row, row, row your boat

17 juni 2016 - Kanab, Utah, Verenigde Staten

De boot Dessert Shadow

Zoals gezegd, hebben we in Page een boottochtje geboekt. Omdat we pas om 10.30 u vertrekken en om 10.00 u in de haven moeten zijn, doen we het ‘s morgens rustig aan.Dat wil zeggen lekker lang in bed blijven liggen, op ons gemak ontbijten en de camper dweilen. Dat was wel nodig na al die stofbende uit Monument Valley. Alles was rood!

Naar de haven is het vanaf de camping ca. 15 minuten lopen. Omdat we 2 nachten hebben geboekt in Page kan de camper gewoon blijven staan op hetzelfde plekje.We voelen dat de zon al behoorlijk heet is op de vroege ochtend. Dat belooft wat! Er is overigens geen wolkje aan de lucht. De boottocht zal ca. 1 ½ uur duren en zal via Lake Powell naar de Antelope Canyon varen. Nu hadden we van mensen onderweg gehoord dat dit een prachtige canyon was. Omdat we dit niet per camper c.q. te voet zouden doen (lag niet op de route) hebben we besloten om dit dan maar per boot te doen, nu die mogelijkheid zich voordeed.

De boot, genaamd Desert Shadow, heeft twee dekken. Een bovendek en een benedendek. Snel als we zijn, hebben we een plaatsje bemachtigd op het bovendek. Dit is niet overdekt zodat je mooie foto’s kunt maken. De Amerikanen zouden de Amerikanen niet zijn als ze niet alles goed regelen. Degenen die op de heenvaart op het bovendek zaten, moesten op de terugvaart naar het benedendek en andersom. Wij hebben daar, uiteraard, gehoor aan gegeven maar we konden ons niet aan de indruk onttrekken dat iedereen dat deed.

Boottocht

De canyon was ontegenzeggelijk prachtig. Deze was zo smal dat je bij wijze van spreken de rotswanden kon aanraken wat uiteraard niet mocht. De strak blauwe hemel, het blauw-groene water, de gekleurde rotsen maakten het plaatje compleet.

Antelope Cayon

Na 1½ uur keerden we dan ook in opperbeste stemming terug.

Boottocht

Eenmaal aan wal liepen we door de lobby van het resort van waaruit de boottochten georganiseerd werden. En wat schertste onze verbazing, de voetbalwedstrijd Polen – Duitsland werd uitgezonden en was net begonnen. We hebben een tafeltje uitgezocht met goed zicht op de TV, hamburgertje, glaasje cola light, glaasje witte wijn besteld en kijken maar! Na de wedstrijd zijn we op ons gemak teruggewandeld.

‘s Middags nog even bij de camper in  de schaduw (en windje, anders was het niet uit te houden) een boekje gelezen. Na het eten nog even de plannen besproken. We zouden eerst naar Zion en dan vervolgens naar Las Vegas. Maar we hebben toch nog de Grand Canyon ingelast. Qua tijd past het wel. Het ligt niet helemaal op de route maar dat geeft niet. Kortom, vroeg met de kippen (zie je nergens) op stok omdat we vroeg gaan vertrekken.

NB doordat we op de grens van een tijdzone zitten, worden we heen en weer geslingerd tussen een uur vroeger of een uur later. Midden op het Lake Powell gaf het horloge van Hetty aan dat het weer een uur vroeger was. Toen we aan land gingen was het weer een uur later…..

De wekker staat op 6 uur (of 7 uur) en we vertrekken om 7 uur (of 8 uur)…. Eerst nog even foto’s maken van de Glen Canyon Dam. Die waren de dag ervoor niet goed gelukt. De Glen Canyon Dam houdt aan de ene kant de Colorado rivier tegen en de Hoover Dam bij Las Vegas aan de andere kant.

Glen Canyon dam

Omdat we 7 jaar geleden ook in Amerika waren, kregen we een déjà vu bij deze dam.

Daarna wordt de weg voortgezet naar de Grand Canyon, North Rim. Dit is de ingang aan de noordzijde van de Grand Canyon. We hebben hiervoor gekozen omdat dit minder ver is dan de zuidkant. De zuidkant is overigens veel toeristischer.

Grand Canyon

Het Visitor Center is een ‘hokje’ waar de gasten van de lodges zich kunnen laten registreren. Daar halen we niet veel info. Dan maar onze eigen weg zoeken aan de hand van de kaart die we bij de ingang hebben gekregen. En dat gaat prima. We nemen eerst de hoofdweg om naar het uiterste uitkijkpunt te rijden. Met een weg vol haarspeldbochten komen we uiteindelijk boven bij Cape Royal. En we worden niet teleurgesteld. Wat een uitzicht! Wat is die Grand Canyon mooi… en groot.

Grand Canyon

We vergapen ons nog aan andere uitzichtpunten en dalen dan weer af naar beneden.

Grand Canyon

Al met al zijn we om 17.30 u in Kanab waar we de volgende overnachting geboekt hebben. Deze camping ligt zo’n 30 mijl van Zion, het nationale park waar we morgen naar toe gaan.

1. Mieke:
    18 juni 2016
    ik geniet mee van de foto's en het verhaal thanks meiden